TPU1

سیستم تله‌پروتکشن TPU-1 محصول برند دیمات (Dimat) در سطح بالایی از مدولار بودن خود برجسته است و به هر کاربر اجازه می‌دهد تا خدماتی را که به بهترین وجه با نیازهای او سازگار است را بدست بیاورد. بسته به ماژول‌هایی که ترمینال TPU-1 را تشکیل می‌دهند، می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که با یک یا دو کانال انتقال که می‌توانند آنالوگ یا دیجیتال باشند کار کنند. علاوه بر این هنگام کار با دو کانال، ترمینال را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که به عنوان دو پایانه محافظت از راه دور مستقل کار کند.

TPU-1 مجهز به یک ماژول ارتباطی خاص است که می‌تواند اطلاعات حفاظت از راه دور را از طریق شبکه‌های بسته IP منتقل کند. تگ‌های خاص بسته به اطلاعات محافظت از راه دور اضافه می‌شوند، امکان نظارت بر کیفیت سرویس شبکه IP را فراهم می‌کنند و در صورتی که توسط کاربر تنظیم شده باشد، خروجی‌های فرمان ترمینال TPU-1 مسدود می‌شوند. بار شبکه IP بر عملکرد سیستم محافظت از راه دور تاثیر می‌گذارد.

یک سیستم TPU-1 تنظیم شده برای کار بر روی شبکه‌های بسته IP ، امکان انتقال حداکثر ۸ فرمان محافظت از راه دور را به یک بسته IP با استفاده از یک رابط ارتباطی IP فراهم می‌کند. این رابط ارتباطی IP از دو پورت الکتریکی نوع 10/100base-Tx با کانکتور RJ-45 یا دو پورت نوری مولتی مد 100base-Fx (۱۳۰۰ نانومتر) با کانکتور ST تشکیل شده است. دو پورت آدرس IP یکسانی دارند.

سیستم TPU-1 که برای کار بر روی کانال‌های آنالوگ تنظیم شده است، می‌تواند حداکثر ۴ فرمان ترکیبی (single tone) یا مستقل (dual tone) با حداکثر ۳۲ فرمان رمزگزاری شده (dual tone) را ارسال و دریافت کند.

یک سیستم TPU-1 تنظیم شده برای کار بر روی کانال‌های دیجیتال، امکان انتقال دو طرفه حداکثر ۸ فرمان محافظت از راه دور را با استفاده از خطوط دیجیتال با رابط الکتریکی یا فیبر نوری فراهم می‌کند. رابط الکتریکی طبق استاندارد G.703 ITU-T می‌تواند ۲ مگابیت بر ثانیه یا ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه و همچنین طبق استانداردهای V.11, V.35, X21, ITU-T ، ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه، ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه یا ۳۲ کیلوبیت برثانیه باشد. رابط فیبر نوری TPU-1 با سرعت ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه مطابق با استاندارد C37.94 (فریم ۲ مگابیت بر ثانیه) کار می‌کند.

TPU-1 مجهز به ماژول‌های مربوطه همچنین می‌تواند اندازه‌گیری‌های آنالوگ و سیگنال‌های دیجیتال (حالت‌ها، آلارم‌ها و غیره) را بااستفاده از کانال داخلی رابط خط ارسال و دریافت کند. به این ترتیب می‌توان از آن در سیستم‌های اندازه‌گیری Intertripping و از راه دور مرتبط با کاربردهای تولید همزمان استفاده کرد.

TPU-1 می‌تواند با استفاده از استاندارد IEC 61850 سازگار باشد و به همین دلیل اجازه می‌دهد تا ارتباط حفاظت از راه دور در یک پست مطابق با استاندارد مذکور انجام شود. TPU-1 همچنین می‌تواند در صورت تمایل به رابط‌های حفاظتی آنالوگ مجهز شود که به آن اجازه می‌دهد با حفاظت‌هایی که با استاندارد IEC 61850 سازگاز نیستند ارتباط برقرار کند.

TPU-1ها دارای یک وب سرور هستند که در آن تمام صفحات لازم برای انجام برنامه‌نویسی و نظارت بر سیستم از یک رایانه مدیریتی ذخیره می‌شود.

TPU-1 علاوه بر این، شامل یک عامل SNMP هستند که می‌تواند اعلا‌ن‌ها (اطلاعات ناخواسته ارسال شده خود به خود) در مورد آلارم‌ها و رویدادهای ترمینال‌ را به دستگاه‌های مشخص شده توسط کاربر ارسال کند و این امکان نظارت بر TPU-1 را فراهم می‌کند. در واقع یک برنامه مدیریت SNMP مانند HP Openview است.

TPU-1 به صورت زمانی تمام‌ آلارم‌ها و رویدادهای تولید شده را در یک لینک ثبت می‌کند. این ثبت زمانی از آلارم‌ها و رویدادهای TPU-1 براساس ساعت واقعی داخلی آن انجام می‌شود و می‌تواند آن را با سیستم GPS یا با استفاده از پروتکل SNTP همگام‌سازی کند.

TPU-1 با استانداردهای IEC 60834-1 و IEC 6100-6-5 و همچنین با استانداردهای ANSI c37.90.1 و ANSI c37.90.2  مطابقت دارد.

TPU1

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *